وقتی صحبت از خرید شال و روسری مدل جدید می‌شود، کارها کمی دشوار می‌شود. به همین دلیل در این متن یک راهنمای کامل برای شما آماده کرده‌ایم و درباره نکات مهم برای خرید شال و روسری صحبت کنیم. چرا که شال و روسری در مد و فشن ایرانی، روش متفاوتی از کشورهای اروپایی دارد در نتیجه پیروی از مد غربی امکان‌پذیر نیست.

استایل شما مجموعه‌ای از لباس‌ها و اکسسوری‌هایی است که استفاده می‌کنید و برای زیبایی بیشتر شما می‌تواند از رنگ‌ها و پارچه‌های متنوع با بافت‌های مختلف استفاده کنید. ترکیب درست این‌ها در کنار هم یک استایل زیبا می‌سازد که روسری به عنوان بخشی از آن که دور صورت شما را می‌گیرد، نقش بسیار مهمی دارد. شاید بتوانید از یک روسری ابریشمی مجلل استفاده کنید که فوراً حس لوکس بودن را با استایل شما می‌آورد و یا از یک شال با چاپ هندسی استفاده کنید که حس مدرن بودن را داشته باشد و…

نکاتی برای خرید شال و روسری مدل جدید

در ادامه به معرفی نکاتی خواهیم پرداخت که در انتخاب شال و روسری مناسب اهمیت دارند:

1.      هر فصل شال و روسری مناسب را نیاز دارد

با توجه به اینکه قصد خرید برای روزهای گرم و یا سرد سال را دارید، باید جنس پارچه روسری و شال خود را انتخاب کنید. پارچه‌های زخیم‌تر برای روزهای سرد پاییز و زمستان و پارچه‌های سبک و خنک برای روزهای گرم در تابستان و گاهی بهار مناسب هستند. برای مثال شال موهر و یا پشمی بهترین گزینه برای گرم نگه داشتن شما در زمستان است. اما برای روزهای تابستانی معمولا روسری و شال نخی گزینه‌های راحت‌تری هستند.

2.      به اندازه توجه کنید

برخی از شال و روسری‌ها به قواره دار معروف هستند، یعنی بزرگ و بلند هستند، اینکه چه سایزی را انتخاب کنید، اول از همه بستگی به ترجیح شما دارد که با کدام گزینه راحت‌تر هستید، چرا که قرار است آن را برای مدت زیادی روی سر خود نگاه دارید. برای مثال بسیاری شال و روسری قواره دار را برای زمستان مناسب‌تر می‌دانند، اما برخی شال‌های بزرگ و ضخیم را دوست ندارند چون به نظر آنها سنگین است. اما نکته بعدی در این موضوع که برای انتخابی متناسب با مد روز باید مد نظر داشته باشید این است که معمولا مد در هر سال روی سایزهای مختلفی از شال و روسری است. در نتیجه بهتر است بدانید که آخرین مد برای شال و روسری بزرگ است یا کوچک.

3.      روش استفاده را در نظر بگیرید

اینکه شال و روسری قرار است به چه منظوری استفاده شود، در خرید شال و روسری مدل جدید شما تاثیر خواهد گذاشت. ممکن است شال و روسری را برای سر کردن بخواهید و یا قصد استفاده به عنوان دستمال گردن را داشته باشید. در هر صورت با توجه به نوع استفاده‌ای که مد نظر دارید باید به انتخاب سایز و جنس پارچه بپردازید. برای استفاده به عنوان دستمال گردن و یا یک اکسسوری برای تزئین کیف، همواره از اندازه‌های کوچک و جنس‌های سبک و ابریشمی استفاده می‌شود، در حالی که انتخاب‌ها برای سر کردن روسری بسیار متنوع‌تر هستند.

4.      مناسبت استفاده هم مهم است

آیا قرار است از شال برای محل کار استفاده کنید؟ یا هدف شما خرید یک روسری مجلسی است؟ در نهایت بر اساس نوع هدفی که دارید باید روسری مورد نظر خود را انتخاب کنید. یکی از نکات مهم در این موضوع، امکان سر خوردن است. روسری‌هایی که امکان سر خوردن دارند برای سر کردن در مدت زیاد راحت نیستند و نباید از این جنس‌ها برای روسری که به صورت روزانه و وطولانی مدت مورد استفاده قرار می‌گیرد، انتخاب کرد. در حالی که برای انتخاب شال و روسری مجلسی مهم‌ترین گزینه طرح و شکل هستند که باید مد نظر قرار گیرند و قابلیت سر خوردن موضوع بسیار حائز اهمیتی نیست.

از نکات مهم برای خرید شال و روسری مدل جدید طرح و رنگ آن است. این موضوع اول از همه بستگی به استایل و سلیقه شما دارد. در مرحله دوم باید رنگ‌های مد روز را مد نظر قرار دهید که در هر سال متفاوت از دیگری است. در مرحله سوم و آخر هم باید دقت کنید که قرار است از این شال و روسری برای چه مناسبتی استفاده کنید. شاید هم برای بیرون رفتن و قرارهای دوستانه به آن نیاز داشته باشید و یا قصد خرید یک شال و روسری برای قرارهای کاری را دارید. در هر صورت نوع مناسبت، در انتخاب رنگ و طرح بسیار تاثیرگذار است. به همین دلیل است که پیشنهاد می‌شود چند شال و روسری مد روز در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف داشته باشید تا برای مناسبت‌های گوناگون استفاده کنید.

چرا انتخاب شال و روسری مناسب اهمیت دارد؟

در مجموعه کالکشن‌های مدلینا انواع زیادی از شال و روسری جدید هستند که می‌توانید از بین آنها انتخا کنید. در مجموع استایل شما هر چه که باشد، شال و روسری می‌توانند تیپ و استایل شما را از سادگی کامل خارج کرده و به زیبایی و تنوع برسانند. حتی یک استایل ثابت با شال و یا روسری مختلف، ظاهر متفاوتی به شما خواهد بخشید.

قانون کلی هنگام خرید شال و روسری مدل جدید مانند هر لباس دیگری این است که کیفیت پارچه مورد بررسی قرار گیرد. پس بهتر است در خرید اینترنتی به برندهای شناخته شده‌ای که از کیفیت آنها مطمئن هستید اعتماد کنید. مدلینا به عنوان برندی که سال‌هاست در زمینه تولید انواع شال و روسری فعالیت دارد می‌تواند در این امر به شما کمک کند.

به جرات می‌توان گفت که شال و روسری مهم‌ترین جز در استایل بانوان ایرانی هستند که باید به درستی انتخاب شوند و مجموعه مدلینا به خوبی به این امر واقف است.