روسری قواره دار یکی از انواع پرطرفدار روسری است. چرا که نکات مختلفی برای انتخاب یک شال و روسری زنانه هستند که باید مد نظر قرار گیرند، از جنس و رنگ گرفته تا طرح و اندازه، همه باید بررسی شوند. در این متن مدلینا یک راهنمای کامل آماده کرده است تا به کمک آن یک روسری قواره دار مناسب را انتخاب کنید.
با توجه به کاربرد زیاد روسری، هر خانمی به چندین روسری در کشو یا کمد خود نیاز دارد که در مواقع مناسب بر حسب موقعیت یکی از آنها را انتخاب می‌کند. انتخاب سایز و قواره روسری یکی از آن مسائل مهم است که بهتر است اطلاعات بیشتری در مورد آن داشته باشید.

سایز روسری قواره دار چقدر است؟

به جز تنوع طرح و رنگ و جنس در شال و روسری، هر خانمی برای تکمیل کمد خود، نیاز به سایزهای مختلفی از شال و روسری دارد. چرا که هر کدام برای نوع خاصی از تیپ و استایل مناسب هستند. اما معمولا روسری‌های بزرگ طرفداران بیشتری دارند.
اما بزرگی و کوچکی صفاتی هستند که ممکن اس نسبی باشند، اما برای سایز روسری قواره بزرگ سایز مشخصی در نظر گرفته می‌شود. به طور خلاصه می‌توان گفت که هر روسری با قواره بزرگتر از 120*120 سانتی‌متر به عنوان قواره بزرگ دسته‌بندی می‌شود.
این نوع روسری‌ها در جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند و می‌توانند بر حسب نوع جنس پارچه و ضخامتی که دارند برای فصل‌های مختلف کاربرد داشته باشند.

جنس روسری قواره بزرگ چیست؟

انتخاب جنس مناسب روسری بیشتر از هرچیز بستگی به فصل دارد، چرا که روسری‌های بزرگ هم مانند هر روسری دیگری در انواع جنس‌ها در بازار موجود هستند. اما از آنجایی که معمولا کنترل روسری قواره دار سخت‌تر است، معمولا افراد به دنبال روسری‌هایی هستند که روی سر لیز نخورند. البته کاربرد روسری هم در انتخاب جنس آن تاثیر دارد. در ادامه چند نمونه جنس روسری قواره دار که طرفداران بیشتری دارند را معرفی می‌کنیم.

1.      روسری موهر:

موهر یک جنس پارچه پشمی و ضخیم است که مناسب برای استفاده در فصل‌های سرد است. این نوع پارچه نرم است و در انواع شال و روسری زمستانی کاربرد زیادی دارد. این جنس عموما امکان لیز خوردن ندارد و برای استفاده روزمره هم مناسب است.

2.      روسری وول:

روسری قواره دار وول یکی دیگر از انتخاب‌های روسری برای پاییز و زمستان است، چرا که به دلیل ضخامت مناسب برای گرم نگه داشتن شما در روزهای سرد سال کاربرد دارد. این جنس پارچه نیز امکان لیز خوردن ندارد و برای استفاده در تمامی موقعیت‌ها و حتی زمان‌های طولانی مناسب است.

3.      روسری قواره بزرگ نخی

روسری نخی بر حسب ضخامتی که دارد برای هم فصول گرم و هم فصول سرد سال مناسب است. روسری نخی سبک پرطرفدارترین انتخاب مخصوصا برای روزهای گرم تابستانی است، چرا که لیز نمی‌خورد و سبک است و اصلا روی سر حس نمی‌شود. یک روسری نخی با ضخامت زیاد نیز انتخاب راحت و خوبی برای روزهای سرد است، زیرا هم گرم است و هم راحت و سبک.

4.      روسری ابریشم

روسری ابریشم قواره بزرگ یک انتخاب خوب مخصوصا برای مناسبت‌های رسمی و مجلسی است. این روسری‌ها معمولا به لیز بودن معروف هستند،‌ اما انواعی از روسری‌های ابریشم هم هستند که امکان لیز خوردن ندارند و به شما این امکان را می‌دهند تا از زیبایی آن در عین راحتی روی سر لذت ببرید. البته این به معنی عدم کاربرد این روسری برای استفاده روزمره نیست و بسیاری آن را یک روسری مناسب برای هر موقعیت و مناسبتی می‌دانند، مخصوصا اگر طرفدار استایل‌های رسمی و کلاسیک باشند.

5.      روسری توییل:

توییل یکی از انواع پارچه است که در آن بیشتر از جنس پارچه روی نوع بافندگی تمرکز می‌شود. در پارچه توییل نوع بافت به شکلی است که بافتی مورب می‌سازد. این نوع پارچه بر حسب جنس الیاف می‌تواند برای فصل‌های مختلفی مناسب باشد. برای مثال روسری توییل ویسکوز برای بهار، پاییز و زمستان مناسب است و به دلیل ضخامت و گرما انتخاب خوبی برای فصل تابستان به شمار نمی‌رود.

چرا یک روسری بزرگ بهتر است؟

تا اینجای متن مدام از پرطرفدار بودن شال و روسری قواره دار گفتیم، اما از دلایل این محبوبیت صحبت نکردیم. اکثر خانم‌ها به روسری‌های بزرگتر علاقه دارند. زیرا:

  • قابلیت بستن و گره زدن با مدل‌های مختلف: با یک روسری قواره بزرگ دست شما برای انواع گره باز است، می‌توانید انواع مدل‌های بستن را روی آن امتحان کنید، حتی بدون گره آن را به زیبایی روی شانه مخالف خود بیندازید و نگران باز شدن نباشید.
  • مناسب برای انواع استایل‌ها: بر حسب نوع جنس و طرحی که برای روسری خود انتخاب می‌کنید، یک روسری با قواره بزرگ را می‌توانید برای انواع استایل‌ها به کار ببرید.
  • کاربرد بهتر از نظر حجاب: با توجه به سایز بزرگ، برای خانم‌هایی که دغدغه پوشیدگی دارند یک روسری بزرگ انتخاب بهتر و راحت‌تری است.

خرید روسری قواره بزرگ

برای خرید چه انتخابی بهتر از یک تولید کننده قدیمی و اصیل وجود دارد؟ به خصوص اگر این تولید کننده برندی نام آشنا در حیطه کاری خود باشد. مدلینا به عنوان یکی از تولید کنندگان بزرگ انواع شال و روسری این امکان را به شما می‌دهد تا به روسری‌های مختلف با جنس‌ها، طرح‌ها و اندازه‌های گوناگون دسترسی داشته باشید. در صورتی که به یک روسری قواره دار نیاز دارید، کافی است به دسته بندی روسری قواره دار ما مراجعه کنید و رنج متفاوتی از انواع مدل‌ها را ببینید که می‌توانند هر نوع سلیقه و شخصیتی را پوشش دهند.