شال کار شده به شالی گفته می‌شود که طراحی‌های خاصی مانند منجوق دوزی، مروارید دوزی، حاشیه گیپوری و … روی آنها پیاده شده باشد. این شال‌ها مناسب استفاده برای مجالس و مهمانی‌ها هستند، در عین حال پیشنهاد می‌شود که برای مکان‌های اداری و کاری از شال‌های کلاسیک و ساده استفاده کرد. شال و روسری از جمله مهمترین پوشش‌های مورد استفاده برای بانوان هستند که در زیبایی و شکیل بودن استایل آنها نقش قابل توجهی دارند. در واقع انتخاب شال و روسری معرفی کننده سلیقه و یک امضا نهایی برای استایل شما است. در این متن مدلینا به ارائه توضیحاتی برای شال‌های مجلسی و کار شده می‌پردازد.

نکاتی برای خرید شال کار شده

شال‌های کارشده که اکثرا برای مهمانی‌ها و مراسم‌های رسمی استفاده می‌شوند. اما نکاتی هستند که برای انتخاب این شال‌ها باید مد نظر داشت. چرا که شال و روسری یکی از مهم‌ترین بخش‌های استایل شخصی شما هستند.

1.  به تناسب شال رنگ با پوست دقت کنید

از نکات مهم برای انتخاب شال، تناسب رنگ آن با پوست شماست. در نتیجه بهتر است برای جذاب‌تر نشان دادن استایل رنگ شال را متناسب با رنگ پوست و مو خود انتخاب کنید. شما با انتخاب یک شال منحصر به فرد و خاص می‌توانید ظاهری متمایز و ایده آل را داشته باشید. اما هیچ کس دوست ندارد شالی را انتخاب کند که باعث پررنگ شدن تیرگی دور چشم آنها شود و یا رنگ پوست او را تیره‌تر کند و…

2.  هارمونی رنگ‌ها رعایت شود

در دعوت به مهمانی، از جمله دغدغه‌های مهم، انتخاب یک لباس شیک و زیبا است و هارمونی رنگ شال با باقی لباس‌ها، از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه کنید. گاهی وقت‌ها ممکن است برای درخشش بیشتر مانتو و لباس خود، از یک شال ساده‌تر با رنگ‌های خنثی استفاده کنید، گاهی هم ممکن است لباسی ساده داشته باشید و برای تکمیل آن از یک شال با برق بیشتر و رنگی درخشان استفاده کنید. در نهایت رعایت این هارمونی همواره یک اصل مهم به شمار می‌رود.

3.  جنس در شال کار شده مهم است

جنس پارچه، مهمترین فاکتور برای خرید این نوع شال است. چرا که انتخابی برای مراسم‌های رسمی است و باید پارچه‌ای مناسب انتخاب شود. عموما شال‌های نخی انتخاب خوبی برای مراسم‌های خیلی رسمی نیستند، اما اگر راحتی کار برای شما مهم است، همواره باید فاکتور لیز نخوردن را مد نظر قرار دهید.

به طور کلی از جمله نکات لازم که در خرید شال مجلسی باید به آن دقت کرد این است که این شال‌ها باید دارای جنسی لطیف، بافتی درخشان و طراحی جذابی داشته باشند‌. در طراحی و دوخت این نوع شال‌ها اکثرا از پارچه‌های ابریشمی استفاده میشود. اما در این بین شال حریر هم گزینه پرطرفداری است. حریر جنسی لطیف دارد و سبک است. در نهایت شال لمه هم یکی از انتخاب‌های دیگر است که در لیست خرید بسیاری‌های افراد قرار می‌گیرد.

4.  با توجه به نوع مهمانی انتخاب کنید

همانطور که گفته شد، این نوع شال‌ها عموما برای حضور در مهمانی‌ها و مراسم‌ها طراحی شده‌اند و باید برای این نوع از محیط ها کاربردی باشند. اما باید انتخاب را بر اساس نوع مهمانی انجام دارد. قطعا شالی که برای یک مراسم سوگواری است، با شال عروسی و یا شال یک مهمانی خانوادگی متفاوت است. در نتیجه علاوه بر رنگ، باید میزان کار شدن روی شال را نیز در نظر داشته باشید و انتخابی متناسب با موقعیت داشته باشید.

به طور کلی می‌توان گفت اولین ویژگی کاربردی شال باید ظرافت و زیبایی باشد، در مرحله بعدی باید گزینه راحتی را نیز در نظر گرفت. اگر قصد دارید چند ساعت متوالی در یک مهمانی شال را روی سر داشته باشید، بهتر از گزینه‌ای را انتخاب کنید که روی سر سر نخورد، یا اگر می‌خواهید شال را در راه مهمانی که موهای خود را آراسته کرده‌اید استفاده کنید، باید یک شال سبک‌تر را انتخاب کنید.

انواع شال کار شده

انواع متفاوتی از شال‌های کار شده وجود دارند که این تفاوت شامل جنس، رنگ، نوع پارچه، سبک طراحی و… است. اما گزینه دیگری که در این زمینه برای انتخاب وجود دارد، نوع کار شدن روی شال است. برخی از آنها دارای روبان دوزی هستند، در برخی از منجوق و پولک استفاده شده است، در برخی دیگر از پارچه‌های کار شده استفاده شده است، برخی به سبک شال‌های سنتی دارای آینه دوزی هستند و… در نهایت همانطور که در بخش قبلی ذکر شد، باید با توجه به سبک و فاکتورهای مد نظر خود و همچنین مهمانی مورد نظر، گزینه‌های مختلف را بررسی کرده و بهترین انتخاب را داشته باشید.

خرید شال مجلسی کار شده

برای خرید انواع شال‌‌های مجلسی، همواره می‌توانید از مدلینا کمک بگیرید. مدلینا به عنوان یک برند لوکس در زمینه تولید و توزیع شال و روسری فعال است و سال‌ها است که در صدر انتخاب‌های خانم‌های ایرانی قرار دارد.

این مجموعه هر ساله کالکشن‌هایی متنوع و جدید را با توجه به نیاز بانوان ایرانی و در نظر گرفتن مد و ترندهای روز بازار جهانی تولید و وارد بازار می‌کند. شما می‌توانید هم اکنون از طریق فروشگاه آنلاین این برند، محصولات مختلف و موجود را ببینید و با کسب اطلاعات دقیق درباره هر محصول، انتخابی مطمئن داشته باشید:

ورود به فروشگاه آنلاین مدلینا