شال و روسری مجلسی انتخاب کردن همیشه یكی از چالش هایی هست كه خانم‌ها با اون مواجه میشن . موضوعات زیادی هستن كه باید در این انتخاب لحاظ بشن تا استایل شیك و مناسب بسازه. چه رنگی انتخاب بشه؟ چه طرحی؟ چه جنسی باشه و … مدلینا در این راهنما بهتون می گه چه گزینه‌هایی برای یه مراسم رسمی مناسب هستن.

رنگ مناسب رو انتخاب كنین

به جز برخی مناسبت ها كه باید رنگ مناسب شون انتخاب بشه. مثلا برای مراسم ترحیم رنگ مشكی خالص تنها گزینه هست و برای عروسی بهتره رنگ سفید ساده رو انتخاب نكنین و این رنگ و در اون شب فقط برای عروس بذارین. رنگ رو باید براساس سایر اجزای لباس‌هاتون انتخاب كنین و محدودیت زیادی در این گزینه ندارین. در مطلبی با عنوان هر روسری برای یك مناسبت هم در این خصوص بیشتر توضیح دادیم.

روسری و شال طرح دار یا ساده؟

هر دو گزینه‌ی ساده و یا طرح دار می‌تونن برای شال و روسری مجلسی مناسب باشن. این انتخاب بیشتر بستگی به سایر لباس هایی كه انتخاب می كنین داره. پیشنهاد می‌كنیم راهنمای انتخاب شال و روسری رو هم بخونین.

به تناسب زیورآلات با شال و روسری مجلسی توجه كنین

زیورآلات بیشتر دور صورت شما هستن، همونجایی كه شال و روسری هستن. اگر از زیورآلات شلوغ و پر‌زرق استفاده می‌كنین یک شال یا روسری ساده گزینه خوبیه. هم امكان بیشتر دیده شدن زیورآلات رو می‌ده، هم شما رو شلوغ و به هم ریخته نشون نمی‌ده. به علاوه به خاطر داشته باشین كه در استفاده از زیورآلات زیاده روی نكنین. حتی اگر یك ست كامل از زیورآلاتی درشت و بزرگ دارین، گزینه شیك تر این هست كه همه رو باهم استفاده نكنین.

همیشه جنس اولویت نیست

برای انتخاب روسری و شال مجلسی درسته كه همیشه جنس‌هایی مثل حریرو ابریشم پیشنهاد می‌شن، اما گاهی وقت‌ها یه شال و روسری نخی هم می‌تونه مناسب باشه، به شرط اینكه طرح شیك و مناسب داشته باشه. پس دراین گزینه علاوه بر جنس پارچه باید به طرح اون هم توجه كنین.

مثل این روسری های مجلسی مدلینا :